Markkinointipaketti | Suomen Kädentaidot
Suomen Kädentaidot

Markkinointipaketti

Kootut ohjeet markkinointisi tueksi

Näytteilleasettajan markkinointipaketti sisältää käytännön ohjeet ja täsmävinkit, joilla voit markkinoida omaa osallistumistasi virtuaalitapahtumaan.

markkinointipaketti

 

Miksi osallistumistaan kannattaa markkinoida?

Oli kyse sitten virtuaalisesta tai tavallisesta tapahtumasta, omaa tapahtumaosallistumistaan kannattaa nostaa esiin omissa markkinointikanavissa: somessa, nettisivuilla, kasvotusten… Eli juuri siellä missä sinä tapaat omia olemassa olevia tai potentiaalisia asiakkaitasi. Sinä tiedät parhaiten miten ja mistä heidät tavoittaa sekä mitkä asiat heitä kiinnostavat.

Kun kerrot omasta osallistumisestasi, juuri sinun asiakkaasi tietävät, mistä sinut löytää. He kertovat varmasti tapahtumasta myös ystävilleen ja tutuilleen ja osaavat suositella suosikkejaan tapahtumassa. Niinpä mitä useampi kuulee tapahtumasta, sitä todennäköisemmin yhä useampi ostosten tekijä tulee paikalle.

Jotta markkinointisi olisi mahdollisimman helppoa ja tehokasta, olemme koonneet avuksesi tämän markkinointipaketin, jonka vinkkejä ja materiaaleja voit hyödyntää aivan vapaasti.


Mistä saan materiaaleja?

Tampereen Messujen materiaalipankkiin on koottu kuvia ja videoita, joita voit jakaa omissa sosiaalisen median kanavissasi sekä hyödyntää verkkosivuillasi.
Valittavanasi on neliön muotoisia 1080×1080-kokoisia kuvia, jotka toimivat erityisen hyvin Facebookin julkaisuissa ja kuvakaruselleissa, sekä Instagramin julkaisussa. Kuvissa on eri tekstejä, kuten:

  • Olemme mukana
  • Löydät meidät Showroomista
  • Osallistumme ohjelmaan virtuaalimessuilla
  • Klikkaa Kädentaitojen ilo kotiisi

Voit ladata myös 1080×1920-kokoisia pystykuvia ja -videoita, jotka ovat erinomaisia Facebookin tarinoissa ja Instagramin Storyissa.

Materiaalipankkiin


Somevinkkejä

Kun meidät lisää päivityksiin, jaamme mahdollisimman paljon materiaalia myös omissa kanavissamme.

Missä?

Viestimme Suomen Kädentaidot -virtuaalimessuista seuraavissa kanavissa:

Facebook:
Suomen Kädentaidot -sivu
Suomen Kädentaidot -virtuaalimessut

Instagram:
@suomenkadentaidot

Twitter:
@TampereenMessut

 


Koska markkinoidaan?

Olemme koonneet alle tärkeitä päiviä, jolloin markkinoidaan yhdessä tulevaa virtuaalimessutapahtumaa.

8.10.2020 | “Kehys kertoo kaiken”

Täytetään some Kädentaidon juhlalla jo nyt! Lisää siis Facebook-kuvaasi Suomen Kädentaidot -kehys. Kehys on saatavilla 8.10. alkaen. Löydät kehyksen, kun klikkaat Facebookissa ”Päivitä profiilikuva” -kohtaa, jolloin eteesi aukeaa ”Lisää kehys” -nappi. Tämän jälkeen voit hakea kehystä ”Suomen Kädentaidot” -nimellä.

15.10.2020 | “Olemme mukana”

Täytetään some Suomen Kädentaitojen ilolla 15.10. Kerro, että olet mukana jakamalla somessa Olemme mukana -kuva. Kuvan löydät materiaalipankistamme. Äläkä unohda mainita postauksessasi #Kädentaidot -messuja, jotta pääsemme jakamaan viestiäsi myös eteenpäin. Kuvan yhteyteen kannattaa lisätä saateteksti, jossa kerrot, miksi juuri olette mukana. Esimerkiksi voit kirjoittaa jotakin tällaista:

    • ”Olemme mukana, koska marraskuussa meillä julkaistaan maailman mahtavimmat sukan kutimet…”

23.10.2020 | “Suomalaisen työn päivä”

Osallistu Suomalaisen Käsityön Päivään 23.10. kertomalla somessa, mitä käsityöt merkitsevät sinulle. Lisää postaukseesi myös #Kädentaidot-hashtäg, jotta voimme jakaa viestejä eteenpäin kanavissamme. Suomen Käsityön Päivänä juhlitaan suomalaisen käsityön pitkää historiaa, elävää nykyisyyttä ja monipuolista tulevaisuutta. Päivän järjestää Suomen käsityöyrittäjät SKYT ry. Esimerkiksi:

  • “Meille, Sukkapuodissa, käsityöt ovat elämän suola. Käsillä tehden saa parhaan lopputuloksen. #Kädentaidot”

29.10.2020 | “Pyhäinpäivä”

Pyhäinpäivänä mieli matkustaa menneeseen ja on aika tarkastella omaa historiaa. Suomen Kädentaidot -messut kannustavat sinut mukaan kertomaan Pyhäinpäivän kynnyksellä 29.10., millaisia muistoja messut sinussa herättävät? Oletko messukonkarit ja ollut mukana Suomen Kädentaidot -messuilla useaan otteeseen? Kerro somessa paras muistosi messuvuosien ajalta, esimerkiksi näin:

  • ”Vuonna 2009 unohdettiin kokonaan puolet tuotteista kotiin. Onneksi hätä ei ollut tämännäköinen, vaan ihanat asiakkaat ymmärsivät kämmin. Yhdessä naurettiin ja mentiin ongelmista eteenpäin.”

6.11.2020 | “Kohta messuillaan”

Osallistu Viikko virtuaalimessuihin -somekampanjaan 6.11. jakamalla someen omat messuvinkkisi. Miksi juuri sinun sivullasi kannattaa vierailla? Mitä erikoisuuksia on tänä vuonna näytillä? Muistathan tägätä postaukseesi #Kädentaidot, jotta pääsemme jakamaan vinkkisi eteenpäin. Esimerkkejä:

  • ”Viikko virtuaalimessuihin. Tule kurkistamaan uusien villasukkien valikoimaa. Löydetään sinullekin sopivat sukat!”