Suomen Kädentaidot

Markkinointipaketti

Kootut ohjeet markkinointisi tueksi

Näytteilleasettajan markkinointipaketti sisältää käytännön ohjeet ja täsmävinkit, joilla voit markkinoida omaa osallistumistasi messutapahtumaan.

markkinointipaketti

 

Miksi osallistumistaan kannattaa markkinoida?

Oli kyse sitten mistä tahansa tapahtumasta, omaa tapahtumaosallistumistaan kannattaa nostaa esiin omissa markkinointikanavissa: somessa, nettisivuilla, kasvotusten… Eli juuri siellä missä sinä tapaat omia olemassa olevia tai potentiaalisia asiakkaitasi. Sinä tiedät parhaiten miten ja mistä heidät tavoittaa sekä mitkä asiat heitä kiinnostavat.

Kun kerrot omasta osallistumisestasi, juuri sinun asiakkaasi tietävät, mistä sinut löytää. He kertovat varmasti tapahtumasta myös ystävilleen ja tutuilleen ja osaavat suositella suosikkejaan tapahtumassa. Niinpä mitä useampi kuulee tapahtumasta, sitä todennäköisemmin yhä useampi ostosten tekijä tulee paikalle.

Jotta markkinointisi olisi mahdollisimman helppoa ja tehokasta, olemme koonneet avuksesi tämän markkinointipaketin, jonka vinkkejä ja materiaaleja voit hyödyntää aivan vapaasti.


 

Mistä saan materiaaleja?

Tampereen Messujen materiaalipankkiin on koottu bannerikuvia, joita voit jakaa omissa sosiaalisen median kanavissasi sekä hyödyntää verkkosivuillasi.

  • Valittavanasi on neliön muotoisia 1080×1080-kokoisia kuvia, jotka toimivat erityisen hyvin Facebookin julkaisuissa ja kuvakaruselleissa, sekä Instagramin julkaisussa.
  • Voit ladata myös 1080×1920-kokoisia pystykuvia ja -videoita, jotka ovat erinomaisia Instagramin ja Facebookin tarinoissa.

Materiaalipankkiin


Somevinkkejä

Merkkaa tapahtuma ja sen häshtägit päivityksiisi, jotta pystymme jakamaan postauksia eteenpäin.

Missä?

Suomen Kädentaidot -messut löydät seuraavista kanavista:

Facebook:
Suomen Kädentaidot -sivu

Instagram:
@suomenkadentaidot

Muista myös merkata postauksiisi #kädentaitajat -yhteisömme sekä #Kädentaidot!


Koska markkinoidaan?

Olemme koonneet alle tärkeitä päiviä, jolloin markkinoidaan yhdessä tulevaa messutapahtumaa sekä sitoutetaan omia asiakkaita.

8 viikkoa ennen tapahtumaa | ”Olemme mukana”

  • Kerro asiakkaillesi messuosallistumisestasi omissa kanavissasi ja verkkosivuilla. Ota hyötykäyttöön valmiit materiaalit.

4 viikkoa ennen tapahtumaa | ”Aktivoi asiakkaasi”

  • Aktivoi omat asiakkaasi hyvissä ajoin ennen tapahtumaa. Kysy asiakkailta ja sidosryhmiltäsi, mitä he haluavat nähdä tulevassa tapahtumassa? Minkälaisia odotuksia asiakkaillasi on? Avaa ovet keskustelulle. Voit saada arvokkaita vinkkejä messusisältöön.

3 viikkoa ennen tapahtumaa | ”Meidän osasto”

  • Julkaise oman osastosi sisältö: mitä palveluja tai tuotteita esittelet – onko nähtävillä uutuuksia, kilpailuja tai muita kiinnostavia sisältöjä? Innosta oma yleisösi! Voitko laittaa käyntiin somessa esimerkiksi arvonnan?

2 viikkoa ennen tapahtumaa | ”Käytännön infot ja tapahtumasisältö”

  • Käy läpi käytännön infot: mistä teidät messutapahtumassa löytää, koska olette paikalla ja kuinka teidät löytää. Käännä asiakkaiden ajatukset jo konkreettisesti tapahtumaan. Kerro asiakkaillesi myös muutsa tapahtumasisällöstä, kokonaisuus innostaa.

Tapahtumaviikolla | ”Nähdään pian”

  • Nosta esiin oma messuosastosi, tarjoukset sekä uutuudet. Innosta asiakkaasi osallistumaan tapahtumaan.