Taito yrityslaboratorio, Suomen Kädentaidot 2023

Liikennetiedote: Suomen Kädentaidot -messut vilkastuttaa liikennettä Tampereella viikonloppuna

Tiedote  08.11.2023

Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen lähellä autoilevia pyydetään kiinnittämään erityistä huomiota matkustamiseen viikonloppuna. Käsityön ystävien ykköstapahtuma Suomen Kädentaidot järjestetään perjantaista sunnuntaihin 17.–19.11.2023. Ruuhkia muodostunee erityisesti Tampereen läntisen kehätien, Sarankulman, Härmälän ja Hatanpään alueille. Liikkumiseen on hyvä varata hieman tavallista enemmän aikaa ja mahdollisuuksien mukaan käyttää vaihtoehtoisia reittejä. Tapahtumaan on järjestetty maksuton etäpysäköinti Lempäälän Ideaparkin paikoitusalueella. Lempäälästä ja laajalti Tampereelta on bussikyyditykset tapahtumaan.

Euroopan suurimmaksi kasvanut kädentaitojen tapahtuma Suomen Kädentaidot vilkastuttaa liikennettä Tampereen läntisen kehätien, Sarankulman, Härmälän ja Hatanpään alueilla messupäivinä erityisesti klo 8.30–11 ja 16–18.30. Lähialueiden asukkaita ja messuosallistujia pyydetään huomioimaan liikenneturvallisuus. Liikkumiseen on hyvä varata tavallista enemmän aikaa ja mahdollisuuksien mukaan on hyvä käyttää vaihtoehtoisia reittejä, erityisesti messupäivien avautuessa ja päättyessä.

Etäpysäköinti Lempäälän Ideaparkin paikoitusalueella

Autolla saapuville messuvieraille suositellaan etäpysäköintiä P-Ideaparkissa Lempäälässä, josta on kuljetus Tampereen Messu- ja Urheilukeskukseen. Lähtöalue sijaitsee Ideaparkin D-päädyn kulmassa. Busseissa ja lähtöalueella on merkintä MESSUBUSSI. Bussit kulkevat 15 minuutin välein ja ajoaika tapahtumaan on noin 15 minuuttia. Etäpysäköintibussin hinta on kaksi (2) euroa henkilöltä ja se maksetaan Tampereen Messukeskuksen lipunmyyntiin ja lippua näytetään bussiin noustessa Tampereen Messukeskuksen päässä. Etäpysäköinti P-Ideaparkissa on maksuton.

Messubussilla tapahtumaan keskustasta, Lielahdesta ja Hervannasta

Nyssen normaaleihin aikatauluihin lisätyt Messubussit liikennöivät tapahtumapäivinä. Messubussi 101 keskustasta, 102 Lielahdesta ja 104 Hervannasta ajavat reiteillä kumpaankin suuntaan kaikkien kolmen päivän ajan. Myös Nyssen linjat 8 ja 12 liikennöivät tavanomaiseen tapaan reiteillään. Nysse-matkat maksetaan Nyssen matkakortilla, lähimaksulla tai Nysse Mobiili -sovelluksella.

Nyssen reitit Tampereen Messu- ja Urheilukeskukseen: nysse.fi/messukeskus.html

Pysäköinti Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksella

Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen pysäköintialueella on 3300 pysäköintipaikkaa. Pysäköintimaksu alueella on kymmenen (10) euroa ja Moovy-sovelluksella yhdeksän (9) euroa. Moovy-sovelluksen normaali tuntiperusteinen hinnoittelu ilmoittaa messupysäköinnin alkaessa pysäköintiajaksi kaksi tuntia; Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen alueella auton voi kuitenkin pysäköidä alueelle yhdeksällä (9) eurolla koko messupäivän ajaksi. Suomen Kädentaidot kokoaa päivittäin tuhansittain tapahtumavieraita, joten myös ajoneuvojen määrä messukeskuksen ympäristössä moninkertaistuu muutaman päivän ajaksi ja täyttää pysäköintialueita.

Suomen Kädentaidot on lämminhenkinen, inspiroiva ja innostava käsityön ilosta nauttivien kohtaamispaikka. Euroopan suurimmaksi kasvanut kädentaitojen tapahtuma ihastuttaa vuoden pimeimpinä hetkinä. Messutapahtuma luo mieleenpainuvan kokemuksen noin 700 näytteilleasettajan ja viihdyttävän ohjelmatarjonnan voimin. Tapahtuma esittelee käsityöalan uusimmat virtaukset, nostaa esille mielenkiintoiset persoonat ja kunnioittaa kädentaitoperinteiden jatkumista. Tänä vuonna tapahtuma kietoutuu yhteisöllisyyden lämpöiseen voimaan. Suomen Kädentaidot on avoinna perjantaina 17.11.klo 10-18, lauantaina 18.11. klo 9-17 ja sunnuntaina 19.11. klo 10-17. Tarkempi messuinfo, kartat ja ajo-ohjeet osoitteessa https://www.kadentaidot.fi/fi/.

LISÄTIEDOT: kadentaidot.fi/fi/
Instagram @suomenkadentaidot, Facebook Suomen Kädentaidot -messut, #kädentaidot #kädentaitajat
Tampereen Messut -konserni, www.tampereenmessut.fi, etunimi.sukunimi@tampereenmessut.fi
Paula Karhu, projektipäällikkö, p. 040 071 6199