Markkinointipaketti
Kootut ohjeet markkinointisi tueksi
Näytteilleasettajan markkinointipaketti sisältää käytännön ohjeet ja täsmävinkit, joilla voit markkinoida omaa osallistumistasi messutapahtumaan.
Markkinoi osallistumistasi!
Messuille osallistuu satoja näytteilleasettajia, joiden tavoitteena on kohdata samoja kävijöitä kanssasi. Markkinoinnin avulla voit erottua ja luoda vahvaa näkyvyyttä brändillesi omissa kanavissasi jo ennen messuja.
Miksi markkinoida?
- Näytteilleasettajan kutsu on vakuuttava, sillä asiakassuhde on jo luotu.
- Kävijä suunnittelee päivänsä jo etukäteen. Varmista, että olet suunnitelmissa mukana.
- Sähköposti, some, omat verkkosivut tai henkilökohtainen kutsu – hyödynnä kaikki kanavat.
Mistä materiaaleja?
Tampereen Messujen materiaalipankkiin on koottu kuvamateriaaleja markkinointia varten. Näitä materiaaleja voit jakaa omissa kanavissasi vapaasti. Valittavanasi on kuvia, jotka toimivat somekanavissa. Voit ladata myös erilaisia bannereita verkkosivuille tai uutiskirjeisiin.
Koska markkinoidaan?
4 viikkoa ennen tapahtumaa | ”Olemme mukana”
- Kerro asiakkaillesi messuosallistumisestasi omissa kanavissasi ja verkkosivuilla. Ota hyötykäyttöön valmiit materiaalit.
3 viikkoa ennen tapahtumaa | ”Aktivoi asiakkaasi”
- Aktivoi omat asiakkaasi hyvissä ajoin ennen tapahtumaa. Kysy asiakkailtasi ja sidosryhmiltäsi, mitä he haluavat nähdä tulevassa tapahtumassa. Minkälaisia odotuksia asiakkaillasi on? Avaa ovet keskustelulle. Voit saada arvokkaita vinkkejä messusisältöön.
2 viikkoa ennen tapahtumaa | ”Meidän osastomme”
- Julkaise oman osastosi sisältö: mitä palveluja tai tuotteita esittelet – onko nähtävillä uutuuksia, kilpailuja tai muita kiinnostavia sisältöjä? Innosta oma yleisösi! Voitko laittaa käyntiin somessa esimerkiksi arvonnan?
1 viikko ennen tapahtumaa | ”Käytännön infot ja tapahtumasisältö”
- Käy läpi käytännön tiedot: mistä ja kuinka teidät messutapahtumassa löytää, ja koska olette paikalla. Käännä asiakkaiden ajatukset jo konkreettisesti tapahtumaan. Kerro asiakkaillesi myös muusta tapahtumasisällöstä, kokonaisuus innostaa!
Tapahtumaviikolla | ”Nähdään pian”
-
- Nosta esiin oma messuosastosi, tarjoukset sekä uutuudet. Innosta asiakkaasi osallistumaan tapahtumaan.
Tapahtuman aikana | ”Täällä ollaan”
- Someta ja infoa suoraan omalta osastolta! Hyödynnä päivityksiä, livejä sekä tarinoita – ota kaikki irti messuosallistumisestasi.
Muista tägätä meidät somessa
Facebook
Suomen Kädentaidot -messujen sivu
Instagram
@suomenkadentaidot
Liitä meidät aina mukaan, jotta voimme jakaa sisältösi.